Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Mazury - wycieczka klas IV-VIII w ramach projektu pod nazwą „Poznaj Polskę”

W dniach 8-11.05.2023 r. uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami spędzili niezapomniane chwile na Mazurach. Wycieczka odbyła się w  ramach projektu pod nazwą „Poznaj Polskę”, a zwiedzanie tak wielu miejsc było możliwe dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Edukacji i Nauki. Celem wyjazdu było zapoznanie ze znaczącymi zabytkami i miejscami dziedzictwa kulturowego naszego kraju.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Grunwald- słynne pole bitwy oraz tamtejsze muzeum. Następnie udaliśmy się do Muzeum Budownictwa Ludowego- Parku Etnograficznego w Olsztynku, gdzie zwiedzaliśmy m.in. dawne chaty, karczmę czy okazały młyn. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Planetarium w Olsztynie, gdzie obejrzeliśmy seans pt. „Sondujemy układ słoneczny”.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od spaceru po Giżycku- malowniczej miejscowości położonej między jeziorami Niegocin i Kisajno. Niezwykłe wrażenie wywarł na wszystkich Port Żeglugi Mazurskiej, a także molo spacerowe zakończone tarasem widokowym. W Giżycku zwiedziliśmy także Twierdzę Boyen i most obrotowy z XIX w.  Ponadto spacerowaliśmy ścieżką św. Brunona.

Ostatni dzień wyjazdu spędziliśmy w Olsztynie, gdzie zwiedzaliśmy Katedrę św. Jakuba, Stare Miasto i jego wspaniałą architekturę- m. in. zamek i Muzeum Warmii i Mazur. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej w Gietrzwałdzie, jest to  jedyne w Polsce miejsce objawienia Maryi, które zostało uznane przez Kościół.

Poza zwiedzaniem na uczniów czekały liczne atrakcje: ognisko, gry i zabawy sportowe, wspólna integracja. Hotel „Gwarek” w Pięknej Górze, w którym byliśmy zakwaterowani zapewnił nam przepyszne posiłki i przytulne pokoje. Wrażenia są niezapomniane, a wspomnienia zostaną z nami na długo!

Wycieczka w 80% została sfinansowana przez MEiN, a w 20% przez rodziców i Organ Prowadzący.

Opiekę nad uczniami sprawowały nauczycielki: p. Małgorzata Smulska, p. Anna Kozłowska, p. Katarzyna Węgrzynowska, p. Iwona Szczepańska.