Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Śniadanie daje moc

Śniadanie daje moc

Najważniejsze cele programu

  • Zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka
  • Przyczynianie się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce – poprzez edukację oraz promocję prawidłowego żywienia
Kilka przykładów

Według badań (wywiady z wychowawcami klas 1-6 szkół podstawowych) przeprowadzonych w kwietniu 2011 r. przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy Danone i Banków Żywności: w blisko 40% klas 1-6 w polskich szkołach podstawowych są dzieci, które nie jedzą drugiego śniadania.

Prawie ćwierć miliona (220 tys.) dzieci szkół podstawowych odżywia się w sposób niewystarczający dla ich prawidłowego rozwoju, np. wychodzą z domu bez śniadania, przychodzą do szkoły bez drugiego śniadania, nie jedzą codziennie obiadu, - ok. 130 tys. uczniów szkół podstawowych w Polsce skarży się z powodu niedożywienia.

Według badania „Zachowania i nawyki żywieniowe Polaków” przeprowadzonego w 2010 r. przez Centrum Badań Opinii Społecznej: co piąty Polak rezygnuje z codziennego jedzenia śniadania, dotyczy to zwłaszcza uczniów i studentów (40%).

Aż 20% osób poniżej 24 roku życia rezygnuje ze śniadania kilka razy w tygodniu, co szósty uczeń czy student je śniadanie tylko sporadycznie lub w ogóle go nie jada.

Według badania IQS "Share of Stomach" zrealizowanego w grudniu 2009 roku na zlecenie firmy Danone:
- 24% dzieci w wieku 6 – 11 lat w ciągu tygodnia nie je codziennie śniadania
- 95% dzieci w wieku 6 – 11 lat w ciągu tygodnia nie je codziennie drugiego śniadania.

Jak widać, jest jeszcze dużo do zrobienia w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych i młodzieży. Wierzymy, że program „Śniadanie daje moc” przyczyni się do zmiany nawyków żywieniowych i większej dbałości o spożywanie śniadania – w domu i szkole.

Data dodania: 2018-12-20 18:06:38
Data edycji: 2019-03-07 08:58:29
Ilość wyświetleń: 655
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej