87-510 Skrwilno
Skudzawy 27
Tegoroczna edycja Tygodnia Edukacji Globalnej odbyła się pod hasłem „Działanie daje nadzieję”. Po raz pierwszy wzięliśmy udział w tym projekcie, którego celem jest zwrócenie uwagi na globalne problemy, współzależności między ludźmi na świecie oraz rolę każdego obywatela w ich rozwiązywaniu. Ważnym zadaniem projektu jest również podkreślenie znaczenia podejmowania działań na rzecz bardziej sprawiedliwej i zrównoważonej przyszłości.W wydarzeniu uczestniczyły klasy I–VIII. Jednym z pierwszych zadań uczniów było zapoznanie się z szerokim wachlarzem zagadnień związanych z edukacją globalną, a następnie wybranie jednego z nich do przygotowania plakatu oraz zebrania jak największej ilości informacji na wybrany temat.Jedna z klas, omawiając temat głodu na świecie orazzrównoważonej konsumpcji, pokusiła się o praktyczne działanie – uczniowie przygotowali zdrowe, pełnowartościowe kanapki, zwracając uwagę na świadome wybory żywieniowe i niemarnowanie jedzenia. Zadanie to stało się okazją do rozmowy o tym, jak codzienne decyzje wpływają na globalny system żywnościowy.
Wybrane klasy uczestniczyły także w webinariach realizowanych w ramach TEG. Zrealizowane zostały m.in. następujące tematy:
Natomiast nauczyciele wzięli udział w szkoleniu:
Środa i czwartek były dniami poświęconymi pracy w przestrzeni gry szkolnej przygotowanej w ramach Festiwalu Internetowego Tygodnia Edukacji Globalnej, organizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Była to wyjątkowa okazja, aby wspólnie z uczniami i uczennicami z całej Polski odkrywać globalne wyzwania – od migracji i równości płci, przez zmianę klimatu i ochronę różnorodności biologicznej, aż po rolę nowych technologii w kształtowaniu lepszego świata.
W ramach Festiwalu Internetowego TEG uczniowie uczestniczyli w szeregu zadań przygotowanych w przestrzeni gry szkolnej. Jednym z nich było stworzenie sylwetki osoby, która mogłaby działać na rzecz klimatu i równości społecznej. Uczniowie wykonywali to zadanie z dużą kreatywnością, łącząc wiedzę o globalnych wyzwaniach z własnymi pomysłami na pozytywne zmiany. Kolejnym ciekawym elementem była gra w domino, dzięki której uczniowie poznawali globalne aktywistki oraz ich działania na rzecz świata.
Uczniowie wybrali również zadanie polegające na napisaniu mitu ukazującego właściwą relację człowieka z przyrodą, co pozwoliło uczniom spojrzeć na problemy środowiskowe z innej, bardziej symbolicznej perspektywy. Młodzież szkolna poznała także globalny problem - braku dostępu do edukacji dzieci w różnych krajach, próbując zrozumieć, jak duży wpływ ma on na przyszłość młodych ludzi.Był to fascynujący, inspirujący czas, który poszerzył horyzonty uczniów i zachęcił ich do aktywnego działania na rzecz lepszego, bardziej zrównoważonego świata.

87-510 Skrwilno
Skudzawy 27